tiistai 18. kesäkuuta 2013

ARGH!!! Instagrammin ei niin salainen maailma

LOOK AT THIS INSTAGRAM! Katso tämä opetusvideo ja ymmärrät mikä instagram on ja keitä varten se on olemassa ;)


Juu, not my cup of tea ja toisaalta ihmetyttää kovasti minkälaiseen yhteiskuntaan lapsemme kasvavat? Valokuvien merkitys kaikille nuoremmille kamerakännykkäsukupolven edustajille on aivan mielettömän suuri, aivan uskomaton! Ja se avoimuus ja huomionhakuisuus mitä uudet sukupolvemme toteuttavat näissä julkisen median sovelluksissa on minusta pöyristyttävää. Pistää miettimään mihin tämä kaikki johtaa tulevaisuudessa. Eli sen vuoksi ARGH!!! otsikossa.

Itse tehtävä antoi mahdollisuuden tutustua tähän supersuosittuun järjestelmään oman julkaistun valokuvan kautta, jolle sitten piti saada mahdollisimman paljon tykkäyksiä muilta instagramin käyttäjiltä... Niin mielenkiintoista miten koko systeemi toimii; ostetaan tykkäyksiä, tykätään toisten kuvista jotta saadaan omalle kuvalle tykkäyksiä, kirjaudutaan ohjelmiin mitä kautta hankitaan järjestelmällisesti tykkäyksiä...

Ymmärrän nyt hyvin miten näitä keinoja voi, ja kannattaa käyttää oman bisneksen mainonnassa. Kuvaa näytetään tuhansille ihmisille kunhan sille on kerätty ensin huomiota edellämainituin kyseenalaisin keinoin. Kyseenalaisin sen takia, että tykkäykset eivät tarkoita sitä että kuva olisi oikeasti hyvä ja vilpittömästi pidetty, vaan sitä, että sille on keinotekoisesti kerätty huomiota ja näin ollen näyttökertoja julkisessa mediassa, JA TÄYSIN ILMAISEKSI! Eli täytyy kokeilla tätä markkinointikeinoa, kunhan keksin hyvän konseptin millä kannattaa lähteä liikenteeseen.

Meidän instagram-tiimimme eli Team Ahman strategia oli voittaa luokkatoverimme kilpailussa missä piti kerätä tykkäyksiä omalle kuvalle. Eniten tykkäyksiä saanut kuva siis voitti, eli meidän kuvamme. Onnistuimme strategiassamme täydellisesti, kaikki olivat sitoutuneita ja tiimillä oli halu voittaa. Työtä se kuitenkin vaati, eli eipä ne tykkäykset ilmaiseksi tulleet, vaan aina oli joku ryhmän jäsen vuorossa haalimassa niitä. Käytimme ohjelmaa nimeltä Instalike, mikä oli ilmainen "tykkäyksien-keräys-ohjelma". Sieltä saimme kerättyä suurimman osan tykkäyksistä. Käytimme myös toisien kuvien kommentointia yhtenä keinoja, koska usein näihin vastataan tykkäyksellä takaisin. Käytimme lisäksi tehtävässä sallitun 10$ tykkäysten ostoon, eli tykkäyksiä voi myös ostella rahalla mielin määrin. Näitä ostosohjelmia on netissä pilvin pimein ja niitä on helppo löytää. Muita toimivia ilmaisia ohjelmia kun Instalike, emme löytäneet, vaikka muutamia kokeiltiinkin, paitsi Wowlikes-nimisestä ohjelmasta sai yhdelle kuvalle muistaakseni 300 tykkäystä.

Yhteenvetona Instagramista kerätyn kokemukseni perusteella suosittelen lämpimästi yrityksen ja julkisuuden henkilöiden markkinointiin. Ihmiset ovat kiinnostuneita valokuvista tänä päivänä. Yksityishenkilönä en tosin ole innostunut omien henkilökohtaisten kuvieni jakamisesta kaikille nähtäväksi, eikä minua kiinnosta käydä muidenkaan kuvia katsomassa, mutta kuulun kait vähemmistöön tässä asiassa?!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti