Ei vaan, selvittääkseni kuinka paljon kävijöitä, mistäpäin, minkälainen konversio- ja poistumiskerroin yrityksemme sivustoilla on, päätin kääntyä Google Analyticsin puoleen. Aikaisemmin meillä on seurattu kävijämääriä nettisivumme omien työkalujen avulla.
Meillä nettisivut ovat lähinnä antamassa asiakkaille tietoa yrityksestämme ja tuotteistamme. Varsinaiset ostot toteutetaan yleensä sivustoilla olevan varauslomakkeen kautta, puhelimitse taikka meillä paikanpäällä. Nettikauppa/varausjärjestelmä on meille vielä tulevaisuutta, mutta aikomuksena sellainen on jossain vaiheessa toteuttaa. Että vähän on vielä lapsen kengissä tämä internetsitoiminta.
Käykääts kattomassa niin saadaan lisää kävijöitä seurattavaksi ;)
Uudenmaan Seuramatkat Oy
Google Analytics raportti |
Senpä vuoksi tällähetkellä olemme vain tyytyväisiä jos joku sinne sivuillemme löytää.
Kävijämääriä on nyt tarkkailtu viime vuoden lopulta ja kyllä trendi on nouseva, which is nice.
Anyways, mielenkiintoisia pointteja 1. poistumisprosentti oli hurjat 40%. Mistähän tuo kertoo? Voi olla että on hakukoneella haettu ja toivottu pääsyä sivuille missä olisi verkkokauppa. 2. Käynnin keskimääräinen kesto on mielestäni ihan riittävät 3,43 min. 3. Hieman yllättävää oli se kuinka paljon kävijöitä meillä oli mm. Tampereelta (15), Turusta (10) ja Oulusta (10), olemme kuitenkin melko paikallinen toimisto. Eniten tietysti oli Hyvinkäältä, Helsingistä ja Riihimäeltä (markkinoimme jonkin verran myös Helsingin lehdissä).
Uusia kävijöitä meillä on 66% ja palaavia 34%, mikä on mielestäni ihan jees, eli jotenkin sinne sivuille löydetään :) Kyllä tuo on hieno työkalu tuo Google Analytics, sitä voisi tutkailla vaikka kuinka pitkän aikaa...
Googlen sivuilta löytyy seuraavaa:
Kuka voi käyttää Analyticsia
Johtajat voivat selvittää:- mitkä markkinointialoitteet ovat tehokkaimpia
- millaisia verkkosivuston tarkat liikennemallit ja -trendit ovat
- mitkä asiakkaat ja asiakassegmentit ovat arvokkaimpia.
- mistä kävijät tulevat ja mitä he tekevät sivustossa
- miten verkkosivusto voi tehdä useammista vierailijoista asiakkaita
- mitkä avainsanat tehoavat mahdollisiin asiakkaisiin parhaiten ja johtavat tuloksiin
- mikä verkkomainos tai mainosteksti on tehokkain.
- missä kävijät poistuvat sivustosta
- millä sivulla kävijät viipyvät pisimpään
- millä hakutermeillä kävijät löytävät sivuston.
Minkälaisia muutoksia internet-markkinointiisi tekisit näiden tuloksien perusteella?
VastaaPoista