torstai 21. helmikuuta 2013

Tehtävä 10 - Konversion kehittäminen yrityksessämme

Tavoitteen määrä/kävijät X 100 = konversioarvo

Kuten jo aikasemmin olen todennut, on yrityksellämme nämä internetsiasiat vielä niin lasten kengissä ettei varsinaisia tavoitteita sivustomme kävijämäärille ole asetettu. Kunhan jossain vaiheessa löytyy aikaa, teen/teemme kunnollisen markkinointisuunnitelman, mikä pitää tietysti sisällään tavoitteet kävijämäärien ja nettiostosten suhteen.

Jos nyt kuitenkin leikitään että tavoitteemme netissä tehtyjen varausten suhteen olisi esimerkiksi 15 kpl viikossa ja tämänhetkinen kävijämäärä 155 viikossa, olisi konversioarvomme:

(15/155) x 100 = 9,7%

Tästä onkin hyvä lähteä kasvattamaan konversioarvoa...

Ne 5 seikkaa miten kehittäisin konversiota:

1. Ensimmäiseksi tietysti tekisin markkinointisuunnitelman ja määrittelisin tavoitteet nettisivulle.
2. Tarjoisin asiakkaille kunnollisen ja helppokäyttöisen varausjärjestelmän, jotta varaus voitaisiin saada kerralla kuntoon ja näin vähentää asiakkaiden tarvetta yhteydenotoille ja vähentäen asiakaspalvelun työmäärää sen mukaisesti. Me myös saisimme rahat kaupasta nopeasti kun maksu suoritettaisiin netissä samantien.
3. Varmistaisin sivujen toimivuutta ja tekisin sen mobiilikäyttöön sopivaksi.
4. Siirtyisin affiliate- ja hakukonemainontaa kohden ja lisäisin sähköpostimarkkinointikirjeitä kohderyhmillemme. FB:ssa ei niinkään, vielä, liiku kohderyhmäläisiämme
5. Suunnittelisin houkuttelevia mainoskamppanjoita ja tarjouksia vain nettiasiakkaillemme, jotta saisimme enemmän kauppaa netin kautta, ja toivottavasti uusiakin asiakkaita nettiin.

https://uudenmaanseuramatkat-fi-bin.nettiavain.fi/@Bin/91d81d856c442a7d9aefd244c4895a5e/1361473078/image/png/130654/Ylapalkki_5.png

1 kommentti: